ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK
Artırılmış gerçeklik (Augmented Reality), gerçek dünyadaki
çevrenin ve içindekilerin bilgisayar tarafından üretilen ses, görüntü, grafik
ve GPS verileriyle zenginleştirilerek meydana getirilen canlı, doğrudan veya
dolaylı fiziksel görünümüdür. Bu kavram kısaca gerçekliğin bilgisayar
tarafından değiştirilmesi ve artırılmasıdır. Teknoloji kişinin gerçekliği
zenginleştirme işlevi görür. Buna karşın sanal gerçeklikte ise gerçek dünya
yerine tasarlanıp canlandırılmış bir dünya vardır.
Zenginleştirme gerçek zamanlı gerçekleşir ve çevredeki
ögeler ile etkileşim içindedir. Gelişen zenginleştirilmiş gerçeklik
teknolojisinin de yardımıyla kullanıcı etrafındaki bilgi ile etkileşime
girebilir ve sözü geçen sayısal bilgi işlenme ve ayartmaya el verişlidir.
Bulunulan çevreyle ilgili yapay bilgi ve ögeler gerçek dünyayla bağdaşabilir.
Zenginleştirilmiş gerçeklik teriminin literatüre 1990 yılında Boeing üzerinde
çalışan Thomas Caudell tarafından kazandırıldığına inanılır.
Artırılmış Gerçeklik Uygulama Örnekleri
Artırılmış gerçeklik örneğinden biri olan;
"Aurasma" görüntü tanıma teknolojisi, akıllı telefonunuzun ya da
tabletinizin görüntülere kod tanımlama ve daha sonra animasyonlar, videolar, 3D
modeller ve web sayfalarını tanımlanan kodun üstüne zengin medya ile
tamamlamaktır. İşletmeler ve bireyler Aurasma'yı hem kendi artırılmış gerçeklik
deneyimlerini oluşturmak ve paylaşmak hem de çevrelerindeki gizli dijital
içeriği keşfetmek için kullanır. Öğretmenler bu platformu kullanan en etkin
grup arasında yer almaktadır.
Artırılmış gerçeklik ve eğitim
Artırılmış gerçeklik uygulamaları etkili, etkileşimi yüksek,
öğrenme sürecine katkı sağlayan, kullanması kolay ve kullanıcı doyumunu sağlayan
öğrenme malzemeleridir.
ANOTOMY 4D-SPACE CRAFT- QUIVER
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder